Szkoła Podstawowa nr 1 w Ełku |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
"Nasza szkoła przygotowuje ucznia do dokonywania trafnych i odpowiedzialnych wyborów, przez co osiągnie on sukces, na miarę swoich możliwości, w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym." |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Translator Szkoła
Praca zdalna 0-III Dziennik elektroniczny SP1-kalendarz 2024/2025 RODO Standardy Ochrony Małoletnich 0-3 Standardy Ochrony Małoletnich 4-8 Kadra szkoły Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna Dla rodziców / Rada Rodziców SU / Uczniowie i absolwenci Zarządzenia Dokumenty i publikacje Rekrutacja Dostępność cyfrowa i architektoniczna Biblioteka SP1 PROJEKTY Laboratoria przyszłości Młodzi w akcji+ Razem dla Edukacji Australia Festiwal Patrioty i Patriotki XXIw Edukacja globalna ERASMUS+ Deutsch hat Klasse - sala 31 Deutsch hat Klasse EFS - pracownie "Szkoła Odkrywców Talentów" Człowiek najlepsza inwestycja Comenius Asystentura Comenius:
- Blog Adem Celep 2012 - 2014 2003 - 2006 Wizyta robocza Realizacja projektu Informacje prasowe Linki
BIP SP1Miasto Ełk Strona powiatu Ełckiego Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży Kuratorium Oświaty w Olsztynie Ministerstwo Edukacji Narodowej |
Realizacja I roku projektu Die Projektrealisierung im ersten Jahr Kalendarz realizacji projektu Comenius w roku szkolnym 2003/2004 Celem pierwszego roku realizacji projektu jest:wzajemna prezentacja swoich regionów
W ramach realizacji projektu szkolnego COMENIUS 1 grupa uczniów i nauczycieli wzięła udział w spotkaniu roboczym, które odbyło się w dniach 7 - 12 listopada 2003 r.
Głównym celem wyjazdu było określenie zadań, treści i form realizacji projektu w tym roku szkolnym oraz określenie terminów i miejsc kolejnych spotkań.
Przyjaciół z Włoch i Niemiec będziemy gościli w Ełku za rok. Sprawozdanie z realizacji projektu szkolnego Sokrates - ComeniusW lipcu 2003r. Agencje Narodowe programu Sokrates - Comenius w Niemczech, Polsce i we Włoszech pozytywnie rozpatrzyły wniosek o przystąpienie naszego gimnazjum do projektu szkolnego Comenius. W związku z tym dnia 01 września 2003r. rozpoczęliśmy realizację projektu, który potrwa trzy lata, tj. do czerwca 2006r. W projekt ten zaangażowane są trzy szkoły: Tytuł projektu: Młodzież bada cechy wspólne europejskich terenów przygranicznych.
Celem projektu jest przede wszystkim poznawanie różnych kultur i tradycji regionalnych w kontekście zjednoczonej Europy oraz rozwijanie partnerskiej współpracy wśród młodzieży. W pierwszym roku projektu, tj. w roku szkolnym 2003/ 2004, postawiliśmy sobie za cel, wzajemne poznanie siebie i swoich regionów. Działania podjęte w ramach projektu w I semestrze roku szkolnego 2003/ 2004:
1) W dniach 28.08.-06.09.2003 r. miała miejsce wymiana młodzieży Gimnazjum nr 2 w Ełku i Hauptschule Weener. W związku z tym, że szkolny projekt Comeniusa nie przewiduje wymiany uczniów, zdobyliśmy środki finansowe we własnym zakresie (Deutsch - Polnisches Jugendwerk, wpłaty rodziców), co umożliwiło uczniom naszego gimnazjum tygodniowy pobyt w Weener. (p. Elżbieta Labuda, p. Barbara Zawadzka, p. Cezary Brzozowski i p. Sylwia Piotrowska) 2) W dniach 7-12 listopada 2003r. odbyło się pierwsze spotkanie robocze w Aquaviva delle Fonti we Włoszech, w którym udział wzięło 3 nauczycieli i 4 uczniów naszego gimnazjum. Na spotkaniu tym ustalono zadania na pierwszy rok projektu, opracowano ankietę dotyczą wiedzy o krajach partnerskich oraz przygotowano formularz aplikacyjny na przedłużenie kontraktu. 3) W listopadzie 2003r. miała miejsce wymiana nauczycieli szkół z Niemiec i Włoch. Nauczyciel Hauptschule Weener p. Hasso Rosentahl spędził dwa tygodnie w Aquavivie, gdzie poznawał życie codzienne uczniów, system szkolnictwa we Włoszech i miał okazję prowadzenia zajęć lekcyjnych. 4) W grudniu 2003r. przeprowadzono wśród uczniów naszej szkoły ankietę, która pozwoliła określić obecną wiedzę o krajach partnerskich i ich mieszkańcach. Wyniki ankiety, opracowane przez p. Ewę Szulgo, p. Jarosława Chmielewskiego i p. Sylwię Piotrowską, zostały opublikowane pod koniec lutego br. na stronie internetowej naszego gimnazjum i w formie gazetki ściennej na II piętrze w pawilonie B. 5) Uczniowie naszego gimnazjum we współpracy z nauczycielami opracowali cztery tematy:
I. Prezentacja miasta i regionu (p. Dorota Tymińska, p. Maria Augustyńczyk), Działania podjęte w ramach projektu w II semestrze roku szkolnego 2003/ 2004:
1) W dniach 27.02.-02.03.2004 r. 4 nauczycieli i 4 uczniów szkoły włoskiej gościło w Hauptschule Weener w ramach wymiany nauczycieli. Goście uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych, poznawali system szkolny Niemiec oraz Weener i okolice. 2) W dniach 07.05.-15.05.2004 r. odbyła się w Ełku druga wymiana młodzieży Gimnazjum nr 2 w Ełku i Hauptschule Weener, dofinansowana ze środków Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży (PNWM). Wymianę organizowała i koordynowała p. Sylwia Ewa Piotrowska. Opiekunowie: p. Sylwia Piotrowska, p. Marek Skibicki, p.Jarosław Chmielewski. Dyskotekę poprowadził p. Marcin Mulewski. 3) Tematy opracowane w I semestrze zostały zaprezentowane przez młodzież naszego gimnazjum w języku niemieckim na stronie internetowej szkoły. 4) Materiały przygotowane przez szkołę niemiecką zostały opracowane przez uczniów, przetłumaczone na język polski i zaprezentowane w formie gazetki szkolnej w pawilonie C na pierwszym piętrze. 5) Wszystkie działania podjęte w pierwszym roku projektu zostały zebrane w formie albumu. 6) O wszystkich działaniach związanych z projektem informowaliśmy lokalne media. Koordynator projektu ANKIETA / FRAGEBOGEN
OPRACOWANIE TEMATÓW MEIN ALLTAG J Jeden Tag wache ich um 7:00 Uhr auf. Ich stehe nicht sofort auf, sondern liege noch ein paar Minuten. Dann gehe ich auf die Toilette und ins Bad. Im Bad wasche ich mich schnell und putze die Zähne. Ich ziehe mich an und kämme mich. Nach 15 Minuten gehe ich in die Küche und mache das Frühstück oder esse das, was meine Mutter vorbereitet hat. Ich frühstücke Wurst- und Käsebrote, Rühreier oder Müsli mit Milch und trinke ein Glas Tee mit Zitrone und Zucker. Bei dem Frühstück höre ich Radio. Dann gehe ich zur Schule. Oft gehe ich zu Fuß, aber manchmal fahre ich mit dem Bus. Unterwegs treffe ich meine Freunde und Freundinnen. Der Unterricht fängt um 8:00 Uhr an. In der Schule muss ich von 5 bis 8 Stunden sitzen. Ich habe 5 Stunden Deutsch, 4 Stunden Polnisch und 4 Stunden Mathe pro Woche. Ich muss 13 Schulfächer lernen: In den Pausen esse ich das zweite Frühstück. In den drei langen Pausen kann man in der Schulkantine zu Mittag essen. Pausen bieten eine gute Möglichkeit, Freunde zu treffen und zusammen Quatsch zu machen. Von Zeit zu Zeit schreibe ich Hausaufgaben ab. Das geht unserer Lehrer und Lehrerinnen auf die Nerven. Um 15:25 Uhr ist die Schule zu Ende. Ich gehe schnell nach Hause und esse zu Mittag. Ich esse immer sehr viel zum Mittagessen, denn ich habe Bärenhunger. Ich esse immer mit Appetit, weil meine Mutter toll kocht. Nach dem Essen spüle ich das Geschirr und mache Hausaufgaben. Ich habe viel zu tun. Ich muss Übungen machen, Texte auswendig lernen, Matheaufgaben lösen und Aufsätze schreiben. Ich muss mich auf Klassenarbeiten vorbereiten. Manchmal mache ich Spickzettel. Dann habe ich frei. In der Freizeit treffe ich Freunde, gehe in die Stadt oder ins Kino. Oft sitzen wir zusammen und plaudern. Ab und zu surfe ich im Internet, schicke E-Mails und chatte. Ich spiele gern Fußball oder Basketball. Um 21 Uhr muss ich zu Hause sein. Ich esse zu Abend und sehe fern. Um 23 Uhr gehe ich ins Bad und dusche. Ich bete und gehe ins Bett. Vor dem Einschlafen sage ich mir "Deutsch ist mein Lieblingsfach". Ich schlafe schnell ein, denn ich bin müde. Das Schulsystem in Polen Das alte Schulsystem Bis zum Ende des Schuljahres 1998/99 galt in Polen das alte Schulsystem. Das neue Schulsystem
Seit dem 1. September 1999 gilt in Polen das neue Schulsystem dessen wichtigste Ziele sind: Die Grundschulen in Polen Die Grundschule in Polen ist in zwei Etappen eingeteilt. Lernen durchs Spielen: Die II. Etappe der Grundschule: Schulnoten: Abschlusstest: Die Gymnasien in Polen. Viel Arbeit: Schulfächer: Gymnasialprüfung: Der 1. Teil - Am ersten Tag schreiben die Schüler einen humanistischen Test. Es wird das Wissen im Polnischen, Geschichte, Sozialkunde und Kunst geprüft. Die post-gymnasialen Schulen Da die Schulpflicht in Polen dauert vom 7. bis zum 18. Lebensjahr (11 Jahre lang), darf man nicht am Gymnasium mit der Ausbildung Schluss machen. Man muss weiter lernen.
In Polen stehen den Gymnasiasten vier Schultypen zur Verfügung: Schulen in Ełk: I. Die Grundschulen: Wie verbringen wir unsere Freizeit?
Wir lesen Bücher (vor allem Schullektüren J) Wir fahren gern Rad.
Wir skaten (vor allem Jungen). Am liebsten treffen wir uns mit unseren Freunden. Ełk - Unsere Stadt Deutscher Name: Lyck Vorteile: viele Seen, grüne Wälder, wunderschöne Landschaften, frische Luft Blick vom Ełker See Die Wojska Polskiego - Straße Die Stadtverwaltung Stadtamt Unser Stadtpräsident Vizestadtpräsident Vizestadtpräsident Ełk auf den Fotos Das Ökozentrum Das Denkmal vom Papst Johann Paul II Regenbogenheim - Kloster und Pflegeheim für behinderte Jungen Krankenhaus in Kaserne Das neue Krankenhaus Pub auf dem Wasser SehenswürdigkeitenSuermondtbrücke Sonnenuhr Die Hauptpost Haus aus dem 19. Jahrhundert Die Ruine der Kreuzritterburg Apotheke Die Kirche Heiligstes Herz Herrn Jesu Fontäne im Park Wasserturm Schmalspurbahn Unsere Siedlung |
||||||||||||||||||||||||||||||||
[Na górę] [Drukuj tą stronę] | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sp1@elk.edu.pl |
pomysł strony: Maciej Kasprzyk - © copyright Szkoła Podstawowa nr 1 w Ełku - administracja: J. Świderski |